نکات نصب پروژکتور
نوشته شده توسط : reza
 
همانقدر که در هنگام خرید پروژکتور در نظر گرفتن ویژگی های عملکرد مهم است ، فکر کردن در مورد مشکلات احتمالی نصب است. مهمترین و مهمترین ، کمک به داشتن ایده ای دقیق درباره اندازه تصویری است که در نظر گرفته شده است. این به فاصله بین صفحه و پروژکتور بستگی خواهد داشت.
 
با هر نوع پروژکتور ، هرچه بیشتر از صفحه قرار بگیرد ، تصویری که نمایش داده می شود بزرگتر است. با این حال ، پروژکتورهای مختلف بسته به رابطه بین عرض تصویر و فاصله پروژکتور از صفحه نمایش ، "نسبت پرتاب" متفاوتی را ارائه می دهند. برای اتاق های کوچکتر که پروژکتور در نزدیکی صفحه قرار دارد ، بهتر است یک پروژکتور برای پرتاب کوتاه انتخاب کنید. لنزهای پرتاب طولانی برای اتاق های بزرگتر که پروژکتور در پشت موقعیت دید یا بالاتر از آن روی یک سقف قرار گرفته است ، توصیه می شود.
 
اگر می خواهید نصب سقف را انجام دهید ، اطمینان حاصل کنید که لنز به موازات صفحه نشسته است. این تصویر را واقعی نگه می دارد ، بنابراین در هر طرف لبه های مستقیم وجود دارد. اگر صفحه و پروژکتور از هم ترازی نداشته باشند ، تصویر به صورت یک طرفه ظاهر می شود ، مانند یک ذوزنقه و نه یک مستطیل. خوشبختانه ، برای اصلاح شکل تصویر دو راه وجود دارد: اصلاح کیستون و تغییر لنز. تقریباً همه پروژکتورهای سینمای خانگی تصحیح کیستون را ارائه می دهند ، اما فقط برخی از آنها قابلیت تغییر لنز را دارند. تصحیح کیستون با استفاده از پردازش داخلی برای تنظیم شکل تصویر ، با افت کمی در کیفیت. تغییر لنز به کاربران اجازه می دهد تا موقعیت لنز را در داخل پروژکتور تغییر دهند تا هرگونه از دست دادن تراز را جبران کند. این ویژگی ها روند نصب را بسیار آسان می کند ، زیرا کاربران می توانند موقعیت تصویر را بدون حرکت دادن پروژکتور تغییر دهند. این همچنین گزینه های بیشتری را برای قرار دادن باز می کند ، زیرا اگر پروژکتور موازی صفحه نباشد ، تصاویر واقعی همچنان می توانند تولید شوند.
 
طرفداران فیلم که می خواهند تلویزیون خود را به یک پروژکتور سینمای خانگی ارتقا دهند ، ممکن است در مورد کابلهای طولانی که از کف آنها عبور می کنند دچار تردید شوند. خوشبختانه ، تعدادی از پروژکتورهای اپسون قابلیت HDMI بی سیم را ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد منابع ویدئویی خود را به یک فرستنده متصل کنند ، که پس از آن گیرنده داخلی بی سیم را در پروژکتور نشان می دهد. بنابراین ، یک تصویر بی عیب و نقص از طریق فرستنده به پروژکتور از طریق اتاق به صورت بی سیم ارسال می شود. ماژول فرستنده کوچک و گیرنده پروژکتور باید در یک اتاق و در محدوده 32 فوت باشد.
 
برای اتاق های کوچکتر که نصب پروژکتور غیر ممکن است ، پروژکتورهای Ultra Short Throw (UST) مانند Epson’s Home Cinema LS100 وجود دارد. پروژکتورهای UST فرایند نصب را ساده می کنند ، زیرا می توانند مستقیماً در زیر صفحه قرار بگیرند و بدون هیچ زحمتی از اجرای طولانی کابل و نصب سقف عبور کنند. این نوع پروژکتورها حتی می توانند درست در کنار منابع ویدیویی کاربر ، بالای کابین A / V قرار بگیرند. تقریباً غیرممکن است کسی با راه رفتن مقابل پروژکتور وقفه را در ویدئو قطع کند. سرمایه گذاری در صفحه یک روش عالی برای به دست آوردن بهترین کیفیت تصویر از هر پروژکتور است ، اما به خصوص در مورد مدل های UST بسیار مهم است. طراحی لنز و زاویه های پروجکشن واضح که در UST ها دیده می شود ، حتی نقص های جزئی را بزرگ می کند ، بنابراین بیرون آمدن مستقیم روی دیوار بهترین نخواهد بود. اما جفت شدن آن با یک صفحه نمایش مناسب و یا قاب ثابت سفید یا خاکستری برای اکثر شرایط معجزه آسا خواهد بود.
 
یکی از عوامل نهایی که باید در نظر گرفت گرما است. توجه داشته باشید که پروژکتورها از لامپهای با خروجی بالا استفاده می کنند که گرمای زیادی تولید می کنند و ممکن است گزینه های قرارگیری را محدود کنند. در هر کجا که نصب شود ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف آن وجود دارد تا امکان تهویه مناسب فراهم شود. سپس به عقب برگردید ، استراحت کنید و از جادوی یک سینمای خانگی DIY لذت ببرید.

 




:: موضوعات مرتبط: دیجی بلاگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: